10 Ocak 2009 Cumartesi

Issız Adam Fresco!..


İşte bir transfer sezonu daha devam ediyor BombaTransfer okurları, fakat şüphesiz ki eskisi kadar hareketli ve renkli değil. Futbolcuları kaçırıp imza attırma nostaljisi yapan Beşiktaş'ın Yusuf haberini okurken buluyorum çok değerli dostum Haim Fresco'yu. Eski günlerini anımsayınca yüzünde buruk bir tebessüm oluşuyor. Çok sevgili eşi, hayat yoldaşı Beatrice bize çaylarımızı verdikten sonra sessizce odadan ayrılıyor ve keyifli sohbetimize start veriyoruz.

Arda- Haimcim transfer sezonu pek hareketli geçmiyor. Bize de haber çıkmadı bu sene, bu yüzden ne zamandır düşündüğüm bu söyleşiyi gerçekleştirmek istedim. Kabul ettiğin için çok teşekkür ederim.

Haim- Rica ederim. Dediğin doğru, yöneticilere de suç bulmak istemiyorum ama, gerçekten kısır geçen bir transfer sezonu var.

Arda- Bunu sadece krize bağlamak doğru mu?

Haim- Elbette değil. Biliyorsun, Özhan Bey'in başkanlığında Galatasaray'ın transfer operasyonlarını ben yönettim. Yönetici arkadaşlarla beraber yerli/yabancı transferlerine çok önem veriyorduk. BombaTransfer o zamanlar yayına başlamamıştı fakat birçok gizli transfer operasyonumuz medyada yankı uyandırmıştı.

Arda- Bu seneki kadroyu nasıl değerlendiriyorsun Galatasaray'da?

Haim- Verilen parayı çok buluyorum öncelikle. Bugün Lincoln'ün yerine Juninho, Baros'un yerine de Pires takıma dahil edilebilirdi. Bu iki isimle de yakın temastaydım ve her konuda el sıkışmıştık. Fakat ismini vermek istemediğim bir yöneticinin karşı çıkması sonucu iki transfer de gerçekleşmedi.

Arda- Sebep para mıydı?

Haim- Öyle olduğunu düşünmüyorum. Bu yönetici arkadaşın, başkanı başarısız gibi göstermek istediğini düşünmeye başladım. Çünkü şimdi ortaya çıkan transfer bütçesi bizim zamanımızda da vardı. Başkan Özhan Canaydın, bana tam yetki vermişti ve yüklü bir bütçe ile Fransa'dan transferi yönetiyordum.

Arda- Şu andaki yönetimle aran nasıl? Tecrübelerinden faydalanmak istediler mi?

Haim- Yeni yönetimden kimse benimle temasa geçmedi. İnanın Skibbe haberini sizden duydum. Elbette her yönetimin kendi yöntemleri vardır fakat benden yardım istememeleri beni üzdü. Ben ailemi de işimi de Galatasaray için ihmal ettim. Elbette tekrar yardımımı istesinler, koşa koşa gelirim.

Fenerbahçe Doğru Yolda

Arda- Ezeli rakip Fenerbahçe de Emre ve Guiza transferleri ile başladı sezona. Bu transferler hakkında yorumların neler?

Haim- Euro2008'in yıldızı olmuş iki futbolcuyu İstanbul'a getirerek büyük iş yaptı Fenerbahçe. Yabancı basın özellikle Guiza transferini çok konuştu. Ama Fenerbahçe'nin böyle bir atak yapacağı belliydi, bizim zamanımızda bile bizden öndelerdi.

Arda- Alex ile sene sonunda yolların ayrılacağı konuşuluyor.

Haim- Evet benim de kulağıma geldi o söylenti. Ama arkadaşlarımın bana bahsettiğine göre Fenerbahçe şimdiden 10 numarasını buldu. 2 aday üzerinde detaylı olarak çalıştıklarını biliyorum.

Demirören Devam Etmeli

Arda- Yusuf transferi, Trabzonspor ile Beşiktaş'ın arasını açtı...

Haim- Bizim hayatımızda duygusallığa pek yer yok açıkçası. Bu transferi, Bratu'nun transferine benzetiyorum. Kendisi başka bir takıma transfer olmak üzereyken ikna edildi ve aynı binada bizim önerdiğimiz kontratı imzaladı. Futbolcuların da bir yerde para kazanması gerekiyor. Başkan Demirören, Beşiktaş'a büyük bir vizyon kazandırdı ve kesinlikle başkanlığa devam etmeli.

Arda- Aynı olayı Ribery davasında da görmüştük.

Haim- (yüzü asılıyor, anlıyorum ki bu transfer hala onun aklında) Ribery'nin transferini ben yapmıştım Galatasaray'a. Onu kimse beğenmiyordu geldiğinde, ama sonra onu paha biçilemez bir duruma soktular. Hiç kimseye anlatmadığım bu davayı BombaTransfer okurları için açıklıyorum. Ribery'nin Galatasaray'da hiçbir sıkıntısı yoktu. İsteyenler o zamanın gazetelerini araştırabilirler. Kendisinin "Ben bu parayı hak etmedim, ödemelerimi biz şampiyon olduktan sonra yaparsınız." şeklinde açıklamaları var. Biz bunu iyi niyet açıklaması olarak temel aldık ve onun da ödemelerini sene sonunda yapmayı planladık diğer oyunculara yaptığımız gibi. Fakat bunun daha önceden planlanmış bir sahtekarlık olduğunu anlayamadık. FİFA'ya parasını alamadığı şeklinde şikayette bulunan Ribery, tamamen bizim iyi niyetimizi kullandı. Elbette bu olay bizi yıpratmak için kullanıldı ve kulübe faydalı olmak için çalışan Özhan Bey başkanlıktan ayrılmak zorunda kaldı.

Galatasaray'daki vefasızlığın başka bir kurbanının ağzından hikayeyi de dinleyince Galatasaray'ın nasıl ayakta kalacağını düşündüm. Şimdiki başkan Adnan Polat ve yönetimi şunu çok iyi anlamalıdır ki, sadece Fener maçında eski teknik direktörleri getirmek vefa örneği değildir. Bu kulübün yetiştirdiği Bülent Korkmaz, Hakan Şükür, Hakan Ünsal gibi değerler harcanmıştır ve Galatasaray bu işten eninde sonunda zararlı çıkacaktır.

0 yorum: