13 Haziran 2008 Cuma

Barusso'yla Dobra Dobra

Cim Bom'un sezon arasındaki flaş transferlerinden olan ancak bir iki maç kadroya girdikten sonra ortadan kaybolan(!) Ahmed Apimah Barusso, yarım sezon boyunca yaşadıklarını ve gelecek yılla ilgili planlarını anlattı. Ülkesi Gana'da yaptığı antrenmanlarla yeni sezona hazırlanırken buluştuğumuz Barusso, Kalli'yle bir problemi olmamasına rağmen kadroya alınmama sebebini bilmediğini söyledi ve yeni teknik direktör Michael Skibbe'yle konuştuktan sonra Türkiye'de kalabileceğini açıkladı. Ganalı yıldız, “Bilindiği gibi bonservisim Roma'da ancak onlar beni düşünmüyor. Kariyerime Galatasaray'da devam edebilirim.” dedi.

Yarım devre boyunca sadece 120 dakika oynayabildin. Bunun nedeni neydi?

Bunu Kalli'ye sorun! Niye oynamadığımı ben de bilmiyorum. Kimse bana bir şey söylemedi. Kalli benimle konuşmadı. Yöneticilerden de kimse bir şey söylemedi. Ben her gün antremana çıktım. Kalli bana, “Şu yönlerin eksik” deseydi ben o yönümü geliştirip takıma girmeye çalışırdım. Ama kimse bir şey söylemedi. Galatasaray'da oynayamayınca milli takım hocası da beni oynatmadı.

Kalli ile aranda bir sorun mu vardı?

Bir sorun yoktu. Kalli benimle konuşmadı. Ben de gazetelerden, “Barusso niye oynamıyor” diye okudum. Ama niye oynamadım, gerçekten bilmiyorum ve anlamadım. Kalli'nin ardından takımın kontrolünü eline alan Cevat Hoca da haklı olarak son 6 haftada kurulu düzeni bozup riske girmek istemedi.

Sana göre Kalli başarılı mıydı?

Türkiye'de çalışmak hoca için çok zor. Ligde belli bir yere kadar bizi önde taşıdı, kupada da yarı finale çıkardı ama UEFA Kupası'nda başarı sağlayamadı. Bu soruya cevap vermem yanlış olur. Ama tekrarlıyorum burada hoca olarak çalışmak çok zor.

Geldiğin zaman sakatlık sorunun ve buna bağlı olarak maç eksiğin vardı, oynamama nedenin bu olabilir mi?

Çok kısa sürede gerekli forma ulaştım. Kondisyonum da iyileşti. Zaten ben gelmeden hemen önce de Roma'yla Şampiyonlar Ligi'nde Manchester United karşısına çıkmıştım. Oynamamam için bir sebep yoktu.

Kadroya alınmayınca moralin bozuluyor muydu?

Tabii bozuluyordu. Bütün hafta antreman yapıyoruz. Maçtan önce, mesala cumartesi günü, kadroda ismimi görmeyince moralimin bozulması normal. Her futbolcu oynamak ister. Ben Galatasaray'a oynamak için gelmiştim. Kalli beni görsün, seyirci beni sahada görsün istedim. Taraftarları da çok sevdim. Takıma alınmayınca üzülüyordum. Kazanınca seviniyordum, ama kaybedince gerçekten üzülüyordum. Maçı dışarıdan seyretmek daha zor.

Oynasaydın Galatasaray'ın şampiyonluk şansı artar mıydı?

Şimdi buradan konuşmak kolay. Bilemiyorum. Ama ben top oynamaya gelmiştim. Başka bir şey istemiyordum. Yine de ben pek katkı sağlayamasam da takım şampiyon oldu, önemli olan bu. Şampiyonluk yaşamak çok güzeldi.

Galatasaray'ın şampiyonluğunun sırrı sence neydi?

İşte az önce söylediğim. Ben yabancı bir futbolcuyum; İtalya'dan, Roma gibi bir kulüpten geliyorum. Elbette ki kendi kariyerimi düşünerek geliyorum ilk etapta, oynayıp kendimi kanıtlayarak Roma'ya dönmek istiyorum belki. Ancak burada öyle bir ortam, öyle bir arkadaşlık var ki ben hiç oynayamasam da şampiyonluğa en çok oynayan arkadaşım gibi seviniyorum. Kutlamalarda gördünüz; Carrusca, Bouzid, hepimiz coşku içindeydik. Bak şurada seninle röportaj yapıyoruz, üzerimde sarı kırmızı var. Bunlar önemli şeyler.

Takım içerisinde herhangi bir sorun yaşadın mı?

Biraz önce de söyledim. Galatasaray iyi bir takım. Takım içerisinde kimse ile hiçbir sorun yaşamadım. Herkes iyiydi. Burada sıcak bir ortam ve arkadaşlık buldum. Rahat anlaşabildiğim isimler; Song, Aykut, Nonda, Volkan, Lincoln, Arda... Aslında tek tek söylemeye gerek yok. Hiçbir takım arkadaşım ile bir sorun yaşamadım.

Maç başına para aldığın için oynatılmadığın, ya da Kalli'nin haberi olmadan yönetim seni transfer ettiği için takıma giremediğin yazıldı?

Bu doğru değil. Kesinlikle oynamamamın sebebinin bunlar olduğuna inanmıyorum.

Seyircinin ilgisi, desteği nasıldı?

İlk geldiğim günden itibaren bana hep destek oldular. Ben seyirciye gerçek Barusso'yu gösteremediğim için üzüldüm. Oynayıp kendimi göstermeyi, bana gösterilen sevgiye layık olmayı çok isterdim.

Galatasaray'da kalmak ister misin?

Evet. Ama buna ben karar veremem. Sözleşmem opsiyonlu. Yeni hoca Michael Skibbe beni isterse, Galatasaray'da oynamak isterim. Ben hoca ile konuşacağım. Skibbe, “Seni istiyorum, sen benim takımımda oynarsın” derse, ben de kalmak isterim.

İtalya'da bir takımla görüştüğün yazıldı?

Ben de kendimi düşünmek zorundayım. Bonservisim Roma'da. Ama sanırım İtalyanlar beni düşünmüyor. Menajerim de bana takım arıyor bu normal, bana talip olan takımlar da var. Ama yine söylüyorum, ben Galatasaray'a oynamak için gelmiştim ve kalmak isterim. Bir senedir oynamıyorum ve oynamamak zor.

Bu sezon Galatasaray'da ilk hafta hariç hiç frikik golü olmadı. Sen oynasaydın farklı olur muydu?

Bu soruya cevap vermek çok zor. Bilmiyorum. Şimdi buradan konuşmak kolay.

Türkiye'den başka takımdan teklif gelse düşünür müsün?

Ben Galatasaray'da mutluydum. Skibbe beni isterse Galatasaray'da kalırım. Başka bir takım yok.

İstanbul'da bir ev tutmak yerine otelde kaldın. Kafanda buraya yerleşmek yok muydu?

Sözleşmem dört aylık ve artı Galatasaray isterse bir yıl opsiyonluydu. Otelde kalmayı ben istedim. İstanbul'a alışınca tutarım diye düşündüm. Ama sözleşmem uzatılırsa bir ev tutmayı düşünürüm.

Türkiye'ye geldiğinden beri hiç konuşmadın neden?

Ben buraya top oynamaya geldim, konuşmaya değil. Zaten Türkçem yok ve bir şeyler söylerken tercüman kullanmak zorunda olmaktan hoşlanmıyorum, çünkü taraftarlarla samimi bir ilişki kurmak istiyorum. Bu röportajı da İngilizce yapıyoruz ama sana güveniyorum, ayrıca beni tanıdığın için söylemek istediklerimi doğru aktaracağına inanıyorum. Normalde dil öğrenimine karşı ilgim ve yeteneğim var, imkanım olan her dili öğrenmeye çalışıyorum ancak Gana'da büyüdüğüm yerde hiç Türk yoktu, buraya gelmeden önce hayatımda hiç Türk görmedim. Dolayısıyla Türkçe öğrenme imkanım hiç olmadı. Ama dört ayda bayağı ilerlettiğimi söyleyebilirim.

Son olarak söylemek istediğin birşey var mı?

Kendimi gösteremediğim için çok üzüldüm. Sadece üç maç ve çok kısa süre oynadım. Zaten üçünde de yenildik. Bu nedenle milli takımda da oynayamıyorum.

Son soru... Galatasaray'a geldiğin için pişman mısın?

Hayır hiç pişman değilim. Aksine, şampiyonluk yaşamak hayatımın en unutulmaz anlarından biriydi ve taraftarlarımızla kurduğumuz sıcak ilişkiyi sürdürmek, uzun yıllar bu formayı giymek istiyorum.

1 yorum:

Camelludo dedi ki...

İyi bari roportaj sırasında muhabire şut çekmemiş. yerinde duramıyodu şut çekmeden, kıpır kıpır...

13 Haziran 2008 17:37