9 Haziran 2008 Pazartesi

Yiğit Şardan’la Çok Özel



Alex Ferguson haberimizle Türkiye çalkalanmış ve bu transferin ortaya çıkarılmasından sonra Yiğit Şardan ile ekibimiz arasında kısa süreli bir tatsızlık yaşanmıştı. Yiğit bey ile kadim bir dostluğum vardı ve bu tatsızlığın hemen ertesinde telefonumda onun numarasını gördüğümde hiç şaşırmadım. Hemen Tuzla’da bir balıkçıda yemek için anlaştık ve bu keyifli sohbeti gerçekleştirdik. Galatasaraylıların merak ettiği her şey bu haberde...

Gerginlik kısa sürdü

İlk önce bu sohbet için teşekkür edelim...

Ben özellikle sizi kısa zamanda yakaladığınız başarı için kutlamak isterim. Türkiye’de medya ile kulüplerin arası açıksa, bunun en büyük nedeni yalan transfer haberleridir. Fakat siz kaliteli ekibinizle doğru ve tarafsız haber yapabiliyorsunuz. Kısa süreli bir tartışma yaşadık sizinle (hafifçe gülümsüyor) fakat daha sonra hatamı anladım ve sizinle bu sohbeti gerçekleştirmek istedim. Biz Galatasaray Spor Kulübü olarak tarafsız ve etik medyanın her zaman destekçisiyiz.

Övgünüz için ekibim adına teşekkür ederim çünkü bizim amacımız da tam olarak buydu. Sizce de medyamız rant yaratmak için yalan haberler yazıyor olabilir mi?

Maalesef bunu yaşıyoruz. Hiç görüşmediğimiz, ilgilenmediğimiz birisini ortaya atıp haber yakalamaya, karışıklık çıkarmaya çalışıyorlar. Haberden önce bizi arayıp bilgi isteseler bunlar olmayacak.

Hakan Şükür’ün ayrılığı çok konuşuldu. Takımdan gelen haber üzerine bunu kamuoyuna duyurmuştuk. Şimdi de Ferguson haberi ile futbolseverleri şaşırttık. Eski yönetimin zamanında bu kadar transferi duymuyorduk.

Yeni yönetim ile bu anlayış değişecek. Başkanımız 3 marka sözü verdiğinde, biz bu transferler üzerinde çalışıyorduk. Şimdi çoğu sonuca yaklaşıyor.

Ferguson ile anlaşamadık

Bu markaların ilki Ferguson sanırım?

Bunu ilk olarak Bombatransfer’e açıklıyorum. Ferguson ile anlaşamadık. Kendisini İstanbul’a gizli olarak getirdiğimizde tüm konularda anlaştığımızı zannediyordum fakat daha sonra birçok şart sundu. Bu konuyu daha fazla uzatmak gereksiz sanırım.

Peki Galatasaraylılara bir müjde var mı? Yeni hocası kim olacak takımın?

Salı günü açıklanacaktı bu isim, fakat size biraz ipucu verebilirim. İki isim üzerinde duruyoruz ve ikisi de imza atmaya hazır. Bir tanesi tahmin ettiğiniz gibi Skibbe, diğeri ise hepimizin yakından tanıdığı bir hoca. Taraftarın bütün anketlerde istediği, Türkiye ligini de tanıyan bir isim. Salı günü hocamızı açıklayacağız. (Dip not: Lucescu olarak tahmin ettiğim bu ismi araştırmak üzere kenara not alıyorum.)

Başka hangi transferlerin peşindesiniz?

Bir kaleci ve dünyaca ünlü bir forvet ile görüşüyoruz. Bu transferleri Euro2008’den sonra açıklamayı düşünüyoruz.

Hakan Şükür bizi şaşırttı

Hakan Şükür’e yaptığınız teklif kabul edilmedi?

Biz ona bu teklifi yaptığımızda, ayrılmayı zaten çoktan kafasına koymuş. Takım arkadaşları ile vedalaştığını sizden öğrendim. (Hakan Şükür’ün ayrılık haberi) Yaptığımız teklif her zaman için geçerlidir fakat bizimle görüşmemesi beni üzdü.

Aziz Yıldırım ile olan tartışmanızdan sonra Emre transferini nasıl karşıladınız?

Büyütülecek bir şey yok, Aziz başkanın o hareketini maç heyecanına bağlıyorum. Emre bizim eski futbolcumuz ve Galatasaray’da sembol olabilecek bir isimdi. Kendisine kalan futbol hayatında başarılar diliyorum. Ancak hayat sürprizlerle dolu, beklenmedik gelişmeler olabilir. (Emre planını bizim açıkladığımızdan habersiz).

Bir başka konuya değinelim, Galatasaray Adası’ndaki Çılgınlar Partisi’nde Fenerbahçe aleyhine küfürlü tezahüratlar söylediğinizin haberini aldık, bu işin aslı var mı?

(Gülümseyerek) Futbol tatlı rekabetlerin oyunudur. Fenerbahçe ezeli rakibimiz ezeli dostumuzdur. Orada biz bize idik, o yüzden kimseyi rencide etmek istemiyorum. Galatasaraylılar arasında kalsın bu iş, orada dediklerim oradakilerle kalsın.

Anlaşıldı sayın Şardan, biz olayı daha fazla kurcalamıyoruz. En son olarak Crouch haberini size sormak istiyorum.

Crouch ile her konuda anlaştık fakat son anda aldığımız bir haber sonucu onunla çalışamayacağımıza karar verdik. Önce kız arkadaşının uyuşturucu kullandığı haberi, sonra da kız arkadaşı ile çekilen ve basına sızan fotoğraflar yayınlanınca yönetim olarak bir toplantı yaptık ve Crouch’u transfer etmemeye karar verdik. Kararımızı Liverpool ve oyuncu ile de paylaştık. Crouch defteri kapandı diyebiliriz.

Şimdilik paylaşmayacağım birkaç haberden sonra keyifli sohbetimizi sonlandırdık ve yemeğimize devam ettik. Bu sohbet için tüm ekip olarak Yiğit Şardan’a teşekkür ediyoruz.

0 yorum: